چاپ کتاب گنجینه ای از تجربه

چاپ کتاب گنجینه ای از تجربه

چاپ کتاب گنجینه ای از تجربه
شکست، مقدمه پیروزی و خود، تجربه‌ای است. امّا اگر بخواهی برای هر فهمیدن یک بار تجربه کنی، تمام زندگی را به شکست‌ها و تلاش‌های بیهوده خواهی گذراند، حال آن که می‌توان با خواندن کتاب و چاپ کتاب خود از تجربیات زندگی از عواطف و تلاش های علمی که گنجینه تجارب خود و دیگران است ـ صدها قدم جلوتر از زندگی پیش رفت و موفق بود.
مایه حیات
چاپ کتاب، چشمه ساری است جاری و روان که روح عطشناک انسان را سیراب می‌کند. اگر آبِ این چشمه از چاپ کتاب در سرزمین پاکی و وابستگی سرچشمه بگیرد، زلال چاپ کتاب، مایه حیات و تعالی دهنده روح کمال جوی انسان است و اگر نا پاکی و تیرگی‌ها سرچشمه این نهر باشند، سمّی مهلک برای روح تشنه کمال خواهد بود.
راهی برای چاپ کتاب و انتخاب آن
چاپ کتاب و خواندن کتاب، بهترین و آسان‌ترین راه برای دست‌یابی به انتخاب صحیح در زمینه چاپ کتاب است؛ راهی برای مهم‌ترین انتخاب، یعنی انتخاب مسیر و مشی زندگی با چاپ کتاب . چاپ کتاب خوب، ما را منحرف نمی‌کند و با نشانه‌های هشدار دهنده، بهترین انتخاب را می‌نمایاند؛ انتخاب راه مستقیم با تلاش بی‌وقفه برای چاپ کتاب خوب.
چاپ کتاب خوب
فروشنده پرسید: چاپ کتاب چطور باشد بهتر است؟
چاپ کتاب هایی که مهربان باشد و چهره ایمانیِ روحم را به ناخن ما و دیگری و بی دینی نخراشد، چاپ کتاب هایی که روح تشنه مرا در کویر جهل و نادانی رها نکند، چاپ کتاب هایی که همدل و همزبان من باشد و مرا در غربت بیگانگان و اجنبی‌ها فرو نبرد. چاپ کتاب هایی که راستگو باشد و در دل من به جای پاشیدن بذر واقع‌گرایی، بذر دروغ و نفاق و کج فهمی نکارد؛ چاپ کتاب هایی که دوست و خیرخواه من باشد.
چاپ کتاب مخرب
صبح که می‌شد، در شکل و شمایل یک دوره‌گرد، با چرخ دستی‌اش، در کوچه‌ها جار می‌زد: «آی کتاب دارم کتاب، ارزان و زیبا، از من بخرید.» چاپ کتاب‌ هایش جذاب بودند. کودک و بزرگ دورش حلقه می‌زدند و کتاب می‌خریدند. چیزی نگذشت که بیماری تمام محله را گرفت، چاپ کتاب‌ هایش آلوده بود و او آدمکِ شیطان صفتِ دنیاگرایی بود که سم مهلک را در پوشش چاپ کتاب به جان محله ریخته بود. فاجعه‌ای که به سادگی قابل جبران نبود. بهوش باشید این دوره‌گرد در محله شما سرک نکشد.
انتخاب چاپ کتاب خوب و انتخاب دوست
وقتی که کتابی را می‌خوانی، گویی با دوستی سخن گفته و شنیده‌ای. اگر چاپ کتاب ، با موج خداجویی و کمال‌طلبی را در تو به جوشش درآورد، هم صحبتی نیکو و الگویی شایسته یافته‌ای و اگر حس دنیاپرستی و خواهش‌های نفسانی را در تو بیدار سازد، بدان آن چاپ کتاب خود گردابی هولناک است. به هوش باش در دریای پر گوهر کتب و چاپ کتاب ، در کام گرداب‌های جهل و غفلت اسیر نگردی.
کتابخوانی
اگر هر روز فرصت سر زدن به کتابخانه‌مان را نداریم، امروز که نوروز چاپ کتاب و کتابخوانی است، باید پا در بوستان پر گُل کتابخانه‌مان که پر است از چاپ کتاب ها بگذاریم و در زلال بهاری کتاب‌ها غرق شویم. دستی به سر و روی چاپ کتاب یاس و اقاقیا ـ که عطر ایمان و انسانیت را به مشام جان می‌رساند ـ بکشیم و چاپ کتاب ‌ مادیگرایی را از ریشه بکَنیم. باغچه کوچک ما از چاپ کتاب‌ همراه با درک و فهم باشد. در نوروز چاپ کتاب باغچه اندیشه‌تان آباد و سرسبز باد.

گذاشتن باسخ